Här hittar du svaren till några av de vanligaste frågorna som inkommer
till PC-Atlasen support. Hittar du inte vad du söker här, skicka e-brev
till PC-Atlasen Support
(support@sna.se) eller ring 08-687 98 38.
1. Licensnummer
2. Vad är det för skillnad på A- och B-version?
3. Min SÖKi saknar "karta" och "dataset". Bilden
i manualen ser annorlunda ut än på min skärm.
4. Jag har en A-version av PC-Atlasen. Kan
jag uppgradera till ArcView 3.1?
5. Installationsproblem: Miljövariabeln PCATANV
...
6. Hur installerar man om ArcView redan finns på maskinen?
7. Hur konverterar jag ett tema till en shape-fil?
8. Jag vill konvertera mitt tema till en shapefil,
men alternativet "Konvertera till shapefile" är nedtonat?
6.
Hur installerar man om ArcView redan finns på maskinen? Har man
redan ArcView kan man vid installationen av PC-Atlasen välja att
använda antingen den befintliga ArcView (rekommenderas) eller så
kan man installera ytterligare en ArcView som då bara används för
PC-Atlasen. För den vane ArcView användaren kan det kanske vara
intressant att veta att PC-Atlasen egentligen är ett projekt (pcatlas.apr).
Detta projekt utnyttjar initieringsfilen SnaPC.ini som den hittar
med hjälp av systemvariabeln PCATANV.
|
|